Zo werkt het

Wat is het verschil tussen ReisTaxi en een gewone taxi?
ReisTaxi werkt samen met een groot aantal lokale taxibedrijven, hierdoor kunnen wij optimaal plannen. Uiteindelijk kunnen wij u als reiziger een voordeligere ritprijs aanbieden.

Worden er meer mensen opgehaald tijdens de mijn taxi reis?
Nee, ReisTaxi bied alleen privé taxi’s aan, uw taxi wordt dus niet gecombineerd.

 

Uw reis boeken

Wat moet ik doen als de boekingsbevestiging onjuist is?
Neem contact op met de servicedesk van ReisTaxi. Dit kan via email:  reserveringen@reistaxi.nl of via tel: 085 0479 385

Wat moet ik doen als ik mijn boeking wil wijzigen nadat ik een boekingsbevestiging hebt ontvangen?
Neem contact op met de servicedesk van ReisTaxi. Dit kan via email:  reserveringen@reistaxi.nl of via tel: 085 0479 385

Wat moet ik doen als ik een specifiek verzoek heb aangaande het vervoer?
Stuur een email naar reserveringen@reistaxi.nl

Mag ik huisdieren meenemen?
Ja, dit is toegestaan, mits u dit aangeeft tijdens uw boeking. Dit kan via email:  reserveringen@reistaxi.nl of via tel: 085 0479 385

Als ik samen met een vriend boek kunnen we dan in 1 auto?
Ja dat is mogelijk. U kunt samen vanaf 1 adres vertrekken of ReisTaxi haalt uw metgezel op vanaf een ander adres. Dit adres kunt u doorgeven door contact op te nemen met de Servicedesk van ReisTaxi. Wij zetten het extra adres in het systeem en berekenen de (mogelijke) extra kosten voor u.

 

De reis

Als ik mijn vlucht mis door vertraging tijdens de reis, kan ik dan mijn schade op ReisTaxi verhalen?
Nee, dit is niet mogelijk.

Verzorgt ReisTaxi kinderzitjes wanneer dit noodzakelijk is voor minderjarige reizigers?
Nee, ReisTaxi faciliteert geen kinderzitjes. Reiziger morgen uiteraard hun eigen kinderzitjes meenemen, maar ReisTaxi biedt hiervoor geen opslagruimte. Taxi’s vallen onder de openbaar vervoerswet en kinderzitjes zijn dus niet verplicht. U mag uw baby op schoot vervoeren.

Tellen jonge kinderen mee als extra passagiers?
Ja, volgens de wet telt ook een kind mee als passagier in een voertuig.

Moet ik de chauffeur fooi geven?
Dit is niet verplicht. Uiteraard mag u dit naar eigen keuzen invullen.

Al ik aankom op Schiphol, hoe weet ik dan waar mijn taxi staat?
De chauffeur zal contact met u opnemen zodra u geland bent.

Wat moet ik doen als de chauffeur geen contact opneemt?
Wanneer de chauffeur binnen 30 min nadat u geland bent geen contact heeft opgenomen, dan kunt u bellen met het nummer 085 0479 385.

Wat moet ik doen als ik ontevreden ben over de reis?
Voor klachten of opmerkingen aangaande uw reis kunt u een mail sturen naar reserveringen@reistaxi.nl

Mag ik roken in de auto naar het vliegveld?
Nee, dit is niet toegestaan.

Wat als ik in de file sta en ik haal mijn vlucht niet?
ReisTaximaakt gebruik van een optimaal routesysteem en planning. Dit houdt in dat er vlak voor de reis wordt gekeken waar op de route vaak file voorkomt. Op deze manier proberen we zo efficiënt mogelijk te reizen. ReisTaxi is niet verantwoordelijk voor het halen van uw vlucht.

 

Annuleren

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Neem contact op met de servicedesk van ReisTaxi. Dit kan via email:  reserveringen@reistaxi.nl of via tel: 085 0479 385

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn boeking annuleer?
Om in aanmerking te komen voor restitutie van het ritbedrag, dient een annulering schriftelijk te geschieden (dit mag ook telefonisch of via e-mail) en uiterlijk 24 uur voor de dag van de aanvang van het vervoer.
Indien de rit binnen 24 uur is, vind er geen restitutie plaats.
Annuleert u eerder dan 24 uur voor aanvang van de rit? Dan vind er restitutie plaats van het ritbedrag minus €2,50 (transactie kosten). Bij credit card betalingen vind er restitutie plaats van het ritbedrag minus 3,5% (transactiekosten).

 

Prijzen en Betalingen

Zijn de genoemde prijzen per persoon?
De prijs per boeking is de totale prijs voor het totale reisgezelschap als ingevoerd bij de boeking.

Wat moet ik doen als de betaling mislukt is?
Neem contact op met de servicedesk van ReisTaxi. Dit kan via email:  reserveringen@reistaxi.nl of via tel: 085 0479 385

Krijg ik een factuur van de betaling?
Ja, u krijgt deze via email na betaling toegezonden.

 

Bagage

 

Bagage soorten luchthaven taxi ReisTaxi

We onderscheiden een aantal types bagage:

  1. Check in bagage (groot)
  2. Check in bagage (klein)
  3. Handbagage
  4. Speciale bagage zoals o.a. inklapbare rolstoelen, kinderwagens, buggy’s, ski’s, snowboards en golftassen.

Staat uw type bagage hier niet bij of heeft u vragen? Neem dan contact op met de servicedesk van ReisTaxi. Dit kan via email:  reserveringen@reistaxi.nl of via tel: 085 0479 385